Kunstenaar Eline van de Ridder

Weet je nog wat je bent vergeten?

Waar kijk je naar?
Deze uitgave is op het eerste gezicht een notitieboek. De titel verwijst naar waar je het voor kunt gebruiken: boodschappen- & to do lijstjes, werkaantekeningen of als dagboek. In die zin is dit notitieboek wat de lezer ervan maakt. Maar het boekje is ook iets van zichzelf. Op de achtergrond verhaalt het met abstracte vragen en dubbelzinnige antwoorden over hoe de dingen in een mensenleven nu eenmaal gaan. De titel herinnert ook daaraan. De afwisseling van lijnen, ruitjes en blanco pagina’s verwijst naar de levendigheid van het leven waardoor onze omstandigheden steeds veranderen. Hoe wij ons daaraan aanpassen vertelt het kiezelpad dat subtiel in het notitieboek is verwerkt: stap voor stap.

Het concept van ‘Weet je nog wat je bent vergeten’ komt uit mijn koker. Daarnaast heb ik de teksten geschreven en de regie gevoerd over de creatieve uitvoering. Degen & Leideritz tekenden voor de vormgeving. Gedrukt in een oplage van 1.000 stuks onder de vlag van Ultimate Apeldoorn om huurders en collega’s een hart onder de riem te steken in Coronatijd.

Het ZomerDoen!boek

Waar kijk je naar?
In het ZomerDoen!Boek delen inwoners hun favoriete zomerplekken in Apeldoorn & omgeving. Het is geïnspireerd op de vakantieboeken zoals we die als kind op de achterbank van de auto lazen, in de file op weg naar een zonnige bestemming. Deze speelse gids vertelt je niet alleen wat je allemaal kunt doen maar nodigt ook uit tot lekker doorbladeren in je luie stoel. Een beetje mensen kijken, weetjes lezen en mogelijkheden overwegen.

Het concept van het ZomerDoen!Boek komt uit mijn koker. Daarnaast heb ik de teksten en gedichten geschreven alsmede de regie gevoerd op de creatieve uitvoering. Degen & Leideritz tekenden voor de vormgeving. Gedrukt in een oplage van 50.000 stuks onder de vlag van Ultimate Apeldoorn en verspreid in Apeldoorn e.o.

Ultimate Escape Magazine

Waar kijk je naar?
Escape is een avontuur, vermomd als magazine. Het is gemaakt door 30 creatieven uit Apeldoorn, die reageerden op mijn oproep op het blogplatform van Ultimate. Deze gastredacteuren interpreteerden het thema ‘de eerste keer’ op hun manier en gaven er vanuit hun interesse en professie vorm aan. Zo ontstond een origineel en aantrekkelijk magazine vol foto’s, verhalen, tekeningen en kunst. De benodigde adverteerders kwamen via dezelfde weg: door een oproep op social media.

Het idee van Escape Magazine komt uit mijn koker. Daarnaast heb ik de regie gevoerd over de creatieve uitvoering. Degen & Leideritz tekenden voor de vormgeving. Gedrukt in een oplage van 10.000 stuks en in Apeldoorn verspreid onder de vlag van Ultimate Apeldoorn.

Meer weten? mail@elinevanderidder.nl

Op de hoogte blijven? Volg mijn werk op social media, via de buttons op deze site!